В останній час на ринку спостерігається активний перерозподіл частин мережевої та немережевої роздрібної торгівлі.
За різними експертними оцінками, на ринку рітейлу поки що зберігається паритет: частина організованої роздрібної торгівлі сьогодні складає близька 50%, решту продажів здійснюють через локальні торгівельні точки. Наразі жорсткого протистояння поміж гравцями роздрібної торгівлі немає, проте це перспектива кількох найближчих років.
Одна з провідних тенденцій ринку – переорієнтація споживачів на дисконтні формати, у тому числі, в продовольчому рітейлі. Безумовно, що головною причиною є економічна криза, але на тлі цього з’явилися й інші проблеми, які випливають з внутрішніх протиріч ринку.
В ситуації, що склалася, Корпорація «АТБ» розробила стратегію розвитку, яка дозволила не лише зберегти покупців, але й збільшити їх загал. На протязі останніх років спостерігається тенденція зростання кількості товарів у чеку, при цьому також зростає середня вартість товару з урахуванням інфляції. Існує також тенденція деякого росту частини середнього сегменту в товарообігу мережі «АТБ».
На думку багатьох експертів ринку продовольчого роздробу, з яким збігаються й власні дослідження Корпорації «АТБ», в галузі існує кадрова проблема, яка у найближчі роки буде лише посилюватися. Головна причина такого стану речей – низький, у порівнянні з середньоєвропейським, рівень оплати праці фахівців. Тому на даному етапі єдиний шлях її розв’язання – підвищення рівня заробітної плати співробітників.
За останній період Корпорація «АТБ» сумарно збільшила прибуток персоналу в магазинах торговельної мережі до 50%, й продовжує працювати у цьому напрямку. Безумовно, не лише наша компанія, а й галузь в цілому буде змушена підвищувати цей показник, доки він не вийде на якийсь порівняльний баланс із країнами ближнього зарубіжжя: Польщі, Чехії, Балтийських країн.
За підсумками 2017 року Компанія «АТБ-Маркет» впевнено продовжує виходити на докризові показники. Зараз працює 917 торгівельних точок рітейлу в 237 населених пунктах країни.
У планах на наступний рік – відкриття понад 100 нових магазинів та подолання рубіжу у 1000 магазинів, редизайн 50 існуючих та посилення присутності у нових для компанії регіонах: Західній Україні, Одеській області та у столиці.