Майбутнє настає швидше, ніж здається. Навіть у такій традиційній, майже консервативній сфері, як продовольчий роздріб.
Ритейл сьогодні – динамічно зростаюча галузь, яку спонукає примхливий купівельний попит. Оскільки кожне нове покоління клієнтів стає більш вимогливим за попереднє. Ось чому в боротьбі за покупця перемога буде за новатором.
На думку провідних вітчизняних і зарубіжних експертів, у 2019 році продовольчий роздріб очікують глибокі зміни: великі формати будуть сповільнювати свій розвиток, продовжать активно розвиватися дискаунтери і «магазини біля дому», торгові точки спеціалізованого ритейлу – магазини екотоварів, сирів і пива. Набиратимуть обертів експерименти з digital-технологіями: каси самообслуговування, розрахунки за допомогою мобільних терміналів.
Магазини без продавців, супермаркети без відвідувачів, автоматизовані точки продажів вуличної торгівлі – ці та інші формати вже сьогодні працюють в США і країнах Європи. Зовсім скоро вони з'являться і в Україні. Корпорація «АТБ» в минулому році почала експериментувати в цьому напрямку.
У серпні минулого року в Запоріжжі «АТБ» відкрив перший магазин формату Express. У компанії відзначають, що нова концепція розроблена спеціально для спальних районів великих міст. Магазин є експериментальним майданчиком, на якому тестують нові для компанії торгові рішення і сервіси. В «АТБ-Express» встановлено холодильне та морозильне обладнання останнього покоління, новітня система освітлення, утеплення, опалення і рекуперації енергії.
За словами Бориса Маркова, цього року найбільша роздрібна мережа України має намір також розширювати асортимент, збільшуючи частку продукції власних торгових марок (ВТМ) таких брендів, як «De Luxe Foods & Goods Selected», «Спецзамовлення «АТБ»», «Своя лінія», «Розумний вибір». Із загального обсягу асортиментного ряду мережі (понад 3500 позицій) 800 найменувань – це товари власних торгових марок.
Особливе місце в цьому переліку займає імпорт, що маркується для покупця брендом «De Luxe Foods & Goods Selected». Бренд створений компанією «АТБ» для ознайомлення споживачів із кухнею різних народів світу. У магазини поставляють ті продукти з-за кордону , які не можуть бути вирощені або вироблені в Україні: екзотичні овочі та фрукти, деякі види грибів, чай та кава, оливкова олія, а також товари, характерні для певного регіону (італійська паста, бельгійський шоколад, шрі-ланкійський чай, тайський рис, іспанські оливи і багато іншого). Компанія завозить ці товари в Україну самостійно без посередників. Це не тільки гарантує захист споживача від підробок і фальсифікату, а й дозволяє істотно економити. Покупці набувають якісні товари ВТМ за цінами до 30% дешевшими аналогічної брендової продукції.
Розширення у 2018 році торгової мережі «АТБ-Маркет» до 990 магазинів у 253 населених пунктах 22 областей України створює для Корпорації усі необхідні ресурси для подальшого розвитку цього напрямку.