Борис Марков: «Системна організація логістичних ланцюгів – фундамент для безперервного забезпечення продуктами населення в умовах карантину»

Не менш важливою, аніж сфера безпеки, для ритейлу в умовах карантину є  завдання безперебійного постачання населенню продуктів та товарів першої необхідності, вважає  генеральний директор «АТБ-Маркет» Борис Марков. Саме тому в Корпорації «АТБ» серед невідкладних карантинних заходів визначено забезпечення магазинів товарами у повному обсязі та формування достатньої кількості запасів на складах та розподільчих центрах. 

На думку старшого економіста Продовольчої та сільськогосподарської організації (FAO) ООН Абдолреза Аббасіана, спалах коронавірусу суттєво вплине на продовольчий ринок безпосередньо – як через прямий, економічний фактор, так і через логістичні проблеми – можливість забезпечити в екстремальних умовах споживацький попит продуктами та товарами. Ще одним фактором є психологічний, якщо населення вдається до паніки, надмірним обсягам купівель продуктів тривалого зберігання, насамперед, низького цінового сегменту, вважає аналітик. 

Витримати таке навантаження здатні насамперед компанії з розвиненою системою постачань продуктів та товарів, які мають у достатній кількості складські приміщення для товарних запасів, транспорт, персонал, а також  фінансові ресурси для переходу на роботу у надзвичайному режимі. Невеликі торговельні компанії та магазини через брак відповідних ресурсів можуть зіткнутися із серйозними проблемами.  

Щодо Корпорації «АТБ», то вона має у своєму розпорядженні розвинуту логістичну інфраструктуру, до якої входять 9 сучасних мультитемпературних розподільчих центрів категорії «А», товарообіг яких щодоби складає понад 6000 тон. Розподільчі центри обслуговують 95% товарообігу всіх магазинів торгової мережі «АТБ». Власний автопарк налічує понад 600 спеціалізованих транспортних засобів, що дозволяє нам надійно здійснювати поставки до всіх 1095 магазинів, які розташовані у 280 населених пунктах 24 областей України. Цього достатньо для задоволення потреб споживачів, наголошують у компанії. 

Проте, у надзвичайних умовах без обмежувальних заходів не обійтися. Верховна Рада 17 березня ухвалила закон №3219 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (Covid-19)», яким зокрема передбачається контроль із боку Кабміну щодо цін на лікарські засоби, товари медичного призначення та соціально значущі товари.

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України почало моніторинг наявності товарів першої необхідності в торговельних мережах. 

«Кожні два дні Мінекономіки робить зріз по торговельних мережах та опитує ритейлерів на предмет наявності продуктів харчування та товарів першої необхідності. Для нас є пріоритетом забезпечити комфортний перебіг карантину для українців та гарантувати продовольчу безпеку».
Тарас Висоцький, заступник міністра економіки 

Так, міністерство моніторить наявність наступних товарів: борошно пшеничне вищого ґатунку, хліб пшеничний першого і вищого сортів, хліб житньо-пшеничний, макаронні вироби, крупи гречані, рис, яловичину першої категорії, свинину, сало, птицю, ковбасу варену першого сорту, молоко жирністю 2,5%, сметану жирністю 20%, сир м’який, олію, яйця курячі, цукор-пісок, олію соняшникову, картоплю і сіль.

Корпорація «АТБ» з метою уникнення дефіциту на хвилі ажіотажного попиту та можливої спекуляції товарами першої необхідності ввела превентивні заходи з обмеження продажу товарної позиції у кількості 5 одиниць в одні руки, повідомляють у Корпорації. 

«Масштаби компанії, багаторічний досвід роботи, висока кваліфікація та відповідальність всіх працівників Корпорації «АТБ» дає нам підстави запевнити споживачів та наших партнерів, що ми впораємося з викликами карантинного періоду».
Борис Марков, генеральний директор «АТБ-Маркет»

Довідка. Корпорація «АТБ» – об’єднання великих українських підприємств, що здійснюють свою діяльність у таких сферах бізнесу, як роздрібна торгівля, управління активами, виробництво і продаж продуктів харчування, надання послуг у сфері спорту та відпочинку. На підприємствах Корпорації «АТБ» працює понад 64 тис. cпівробітників.