У 2018 році торговельну галузь очікують зміни

Останнім часом на ринку спостерігається активний перерозподіл частки мережевої та немережевої роздрібної торгівлі.

За різними експертними оцінками, на ринку ритейлу поки що зберігається паритет: частка організованої роздрібної торгівлі сьогодні складає близька 50%, решту продажів здійснюють через локальні торговельні точки. Наразі жорсткого протистояння поміж гравцями роздрібної торгівлі немає, проте це перспектива кількох найближчих років.

Одна з провідних тенденцій ринку – переорієнтація споживачів на дисконтні формати, у тому числі, в продовольчому ритейлі. Безумовно, що головною причиною є економічна криза, але на тлі цього з’явилися й інші проблеми, які випливають з внутрішніх протиріч ринку.

У ситуації, що склалася, Корпорація «АТБ» розробила стратегію розвитку, яка дозволила не лише зберегти покупців, але й збільшити їх загал. Протягом останніх років спостерігається тенденція зростання кількості товарів у чеку, при цьому також зростає середня вартість товару з урахуванням інфляції. Існує також тенденція деякого росту частки середнього сегменту в товарообігу мережі «АТБ».

На думку багатьох експертів ринку продовольчого роздробу, з яким збігаються й власні дослідження Корпорації «АТБ», в галузі існує кадрова проблема, яка у найближчі роки буде лише посилюватися. Головна причина такого стану речей – низький, у порівнянні з середньоєвропейським, рівень оплати праці фахівців. Тому на даному етапі єдиний шлях її розв’язання – підвищення рівня заробітної плати співробітників.

За останній період Корпорація «АТБ» сумарно збільшила прибуток персоналу в магазинах торговельної мережі до 50 %, й продовжує працювати у цьому напрямку. Безумовно, не лише наша компанія, а також галузь у цілому буде змушена підвищувати цей показник, доки він не вийде на якийсь порівняльний баланс з країнами ближнього зарубіжжя – Польщі, Чехії, Балтийських країн.

За підсумками 2017 року Компанія «АТБ-Маркет» впевнено продовжує виходити на докризові показники. Наразі працює 917 торговельних точок ритейлу в 237 населених пунктах країни.

У планах на наступний рік – відкриття понад 100 нових магазинів та подолання рубіжу у тисячу магазинів, редизайн 50 існуючих та посилення присутності у нових для компанії регіонах – це Західна Україна, Одеська область, в також у столиці.